Morgen gaat het echte werk beginnen! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Renske Boot - WaarBenJij.nu Morgen gaat het echte werk beginnen! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Renske Boot - WaarBenJij.nu

Morgen gaat het echte werk beginnen!

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

10 September 2006 | Oostenrijk, Wenen

Hallo allemaal

Nou morgen gaat dan het serieuze werk dan echt beginnen. Morgen word ik om 8.30 in het hotel verwacht! Spannend!!! Ik was al bijna vergeten waarvoor ik hier eigenlijk kwam.

Maandag ben ik naar het hotel geweest. Dus ik mijn tenue de ville (/apenpakkie) aangetrokken, ‘helaas’ was het echt super warm die dag, dus dat was lekker plakken in de metro. Maar goed, ik kan toch moeilijk in mijn spijkerbroek aankomen, of wel? Bij het hotel werd ik naar de personeelsafdeling begeleid, zit in een gebouwtje ernaast. Dat is heel wat minder mooi en luxueus, wat een contrast!Ik werd echt super hartelijk begroet! Beetje algemeen praatje gehouden en vervolgens wat papierwerk ingevuld. Wel leuk om de gezichten bij de namen te zien. Vlak voordat ik naar Wenen ging heb ik Herr Kellerman namelijk aan de telefoon gehad en gevraagd of hij mijn sleutel bij de ÖAD op kon halen. Ik deed een poging in het Duits, maar ik kwam er echt niet uit (het leek echt nergens naar!), ik ging dus over op het Engels. Vandaag sprak ik hem dus weer en hij zei: ,,nou je Duits is wel enorm vooruit gegaan’’ ! :) Wat ik wel opvallend vond dat ze elkaar ook allemaal Herr en Frau noemen, terwijl het naaste collega’s zijn. Dus de komende 5 maanden is het Frau Boot! :)

De rest van de week heb ik niet zoveel gedaan. Lekker geluierd, geshopt, uitgeslapen en gelezen, lekker nietsdoen dus. Heerlijk. Inmiddels zijn ook de andere meiden er en is de groep compleet. Ik deel samen met Anne en Marieke de badkamer en de keuken. Wel gezellig zo met z’n drietjes!

Bussis Renske

  • 10 September 2006 - 16:23

    Nanne:

    Hoi Renske was net je site aan Jan van de Brug aan het laten zien ebn zag je nieuwe bericht. Prachtig hotel. Hoeveel apepakkies heb je want 1 ritje metrio en je bent bezweet dat gaat niet werken in die 5 sterren.............
    Heb je geurverwijderaars of is het wassen geblazen.
    Veel sterkte morgen en we wachten op nieuwe verhalen.

  • 10 September 2006 - 16:52

    Tante Joke En Oom Wim:

    Ha die Renske,
    In Saigon sliepen wij ook in Imperial 3. Leuk om te onthouden. We hadden gisteren al tegen elkaar gezegd, gek, we hebben nog niks van Renske gehoord. die zal druk zijn met werken! Het was dus druk met niks doen. Maar het is je gegund hoor! Hier is het weer dit weekend prachtig. We zitten heerlijk op het balcon. Gistermorgen belde Emma ons op, ze had een eigen phonecell gekregen, met nam,en. Nus is het in Dubai 3 uur later, dus voor ons vroeg. Maar ze hebben het prima op school. Vanmorgen kwamen er al Nederlandse kindjes spelen. Jasper was ziek, hoge koorts en hoesten, maar na een drankje leek hij vanmiddag weer boven Jan. Zet èm op morgen Renske, WERKEN!!!
    Hartelijke groet!

  • 10 September 2006 - 19:28

    Ief:

    Gutentag Frau Boot,
    heyy meiss hoessie daar?? volgens mij wel oke.. en ja werken komt er aan.. zelf net naar maastricht toe want ook voor ons begint t morgen!heyy succes he en tot snel ik ga slapie doen om morgen fit en vrolijk te zijn!dikke kus liefs ief

  • 10 September 2006 - 19:41

    Loes:

    Hoi Rens, wat een mooi hotel zeg,lijkt me super om daar te werken. Heel veel succes morgen; ben benieuwd hoe het je vergaat, liefs loes

  • 10 September 2006 - 22:39

    Marlijn:

    Hi Frau Boot,
    heb je het naar je zin daar? Zo te horen wel! Ze gaan je echt Fau Boot noemen, want op de middelbare school noemen de leraren je zelfs al Fra...hupeldepup!!
    Ik hoop dat je eerste werkdagje je bevalt! Ik moet binnenkort ook beginnen, maar vind die vakantie hier toch wel veel beter!! Vanmiddag lekker naar het strand geweest! Jij heel veel succes en hoop dat je het daar erg naar je zin zult hebben!!

    Heel veel liefs en tot snel,
    Marlijntje

  • 15 September 2006 - 09:57

    Mademoiselle Marleen ;-):

    Bonjour!
    Ça va bien en Oostenrijk (desolée, woordenboek niet bij de hand..) haha, non? Heb je net gemaild! Super bedankt voor je leuke kaartje. Vrolijkt mn kamer erg op hier! Succes met je stage!

    Kus Leen

  • 16 September 2006 - 03:05

    Maus:

    Hey grote kleine zus:P,
    leuk dat je nu mag beginnen ik ben 13sept terug gekomen van mijn project. Ik lees het nu in het huisje met een laptop van iemand anders die draadloos internet heeft. erg handig zo kan ik van jou op de hoogte blijven. Ik hoop dat je het gezellig krijgt komende week. kus je kleine grotere broertje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Renske

Actief sinds 06 Juni 2006
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 14411

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2006 - 05 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: