Taartjes, taartjes en nog eens taartjes! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Renske Boot - WaarBenJij.nu Taartjes, taartjes en nog eens taartjes! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Renske Boot - WaarBenJij.nu

Taartjes, taartjes en nog eens taartjes!

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

22 November 2006 | Oostenrijk, Wenen

Grüss Gott!

Zo het is alweer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen! Maar de tijd gaat echt te snel!Ik zit inmiddels alweer ruim over de helft!Bedankt voor al jullie leuke reacties en kaartjes!Ech heel leuk.

Ik zit nu lekker geïnstalleerd op mijn bedje met m’n laptop en ‘Gute Zeite schlechte Zeite’, ja zelfs het liedje lijkt verdacht veel op de onze (of de onze op die van hun). Inmiddels zit mijn tijd aan de receptie er weer op en zit ik op kantoor bij de taartenverkoop. Ik werk de hele dag samen met Heleen, een studente van de Hoge Hotelschool Den Haag die hier haar managementstage doet. Ik zal jullie ff een situatieschets geven. Stel je een heel klein smal kantoortje voor waar precies twee bureaus in passen en waar eigenlijk twee bureaustoelen kunnen staan, maar er drie in moeten, aangezien ik samen met Heleen aan één bureau zit en de ‘manager’ (een groot woord maar goed) zit aan het andere bureau. Ik zit op mijn stoel bij de ladekast en kan dus mijn voeten niet echt kwijt en als de deur open zwaait loop ik grote kans weg gedrukt te worden. Aangezien er maar één computer staat kijk ik de hele dag met Heleen mee hoe ze de (taarten)bestellingen inboekt. Zij blijft namelijk op kantoor en ik ga straks naar de taartenshop, dus het is vooral voor haar belangrijk alles te kunnen. Mijn activiteiten beperken zich tot: nieten, papiertjes uit de printer halen, faxen, kopiëren, kijken of Heleen (spel)fouten maakt en ja dat was het wel zo ongeveer, haha. Maar het is wel gezellig zo hoor, lekker in het Nederlands. Onze ‘manager’, Claudia, vroeg ons één keer Duits te spreken zodat ik de vaktermen in het Duits kon leren, maar dat gaat echt niet hoor als je de hele dag met z’n tweeën werkt. Maar volgens mij zei ze het vooral omdat ze het vervelend vond dat ze niet kon verstaan wat wij zeiden!

Oh ja wat ik ook een paar keer gedaan heb is een competition check. Best geinig. Dan ga ik 4 andere hotels langs en kijk ik wat zij voor een bedrijven hebben binnen gehaald in hun conferentiezalen. Nou ik ben geen geboren spion hoor! Aangezien het soms 6 verschillende bedrijven zijn, moet ik ze wel meteen opschrijven en ja dat valt soms op, één keer vroegen ze van wel hotel ik was, haha. Maar elk hotel schijnt het te doen, dus…
Ach voor twee weken is het nog wel leuk! Mijn shopje is inmiddels helemaal ingericht en vanaf aanstaande maandag ga ik taartjes verkopen!

Zo nu genoeg over werk. Vorige week zaterdag ben ik met Stefanie en Marieke naar een afscheidsfeestje van een collega van Marieke in één of andere club geweest! Voor de verandering een keer leuke muziek. We moesten twee tientjes entree betalen, maar dan heb je ook wat, haha. We hoefden niet buiten in de rij te wachten, we kregen zo’n gaaf polsbandje, onze jassen werden ‘gratis’ opgehangen en we hadden een tafel. Nou ja, we waren met z’n vijftienen en er konden 6 mensen zitten aan het tafeltjel. Maar de flessen wodka die erbij hoorden gingen er wel goed in haha. Het was echt super gezellig! Zoals wel te zien is op de foto’s.

We zitten hier overigens al volop in de kerstsferen! Alle kerstkraampjes zijn al opgebouwd en er komt steeds meer kerstversiering. Echt gezellig! Alleen de temperaturen werken nog niet echt mee, want het is nog behoorlijk warm, handschoenen hebben we nog niet nodig. Wat ik op zich niet zo erg vind trouwens hoor, die kou komt nog wel.

Aanstaand weekend gaan we met z’n allen naar Salzburg, ik heb er echt super veel zin in! Lekker met z’n allen er op uit! En die week erop zijn mijn ouders er al! Leuk, leuk, leuk allemaal!

Nou tot het volgende berichtje maar weer!

Bussi Renske

• 23 November 2006 - 16:40

Mariska:

Hé Renske, dus je bent straks helemaal taartenspecialist! Wij moeten nog in de sinterklaas sfeer komen. Waarschijnlijk gaan we aankomend weekend thuis lootjes trekken en de vriendin van Tim doet ook mee! Maar bij ons in de winkels zijn ook al volop kerstspullen te krijgen. Je foto's zijn trouwens erg grappig met die brillen! Bij ons heb je op dit moment geen zonnebril nodig; hier regent het al de hele dag verschrikkelijk hard! Bah! Echt herfstweer! Veel plezier en succes maandag met je eerste dag in de taartenshop! Kus van Mariska

• 23 November 2006 - 18:33

Ciska:

Heee meis,
    Zo te horen gaat het nog erg goed. Leuk man, taarten gaan verkopen. Ben je wel lekker onder de mensen, maar niet te veel snoepen he! De tijd gaat hier echt heel snel (bij mij dan). Ik ben lekker bezig op school en dat gaat erg goed. Af en toe wel wat vervelende leerlingen, maar ik vind het wel super leuk. En daar gaat het om!
    Echt leuk al die kerstspullen. Maar we hebben eerst sinterklaas nog. Ik vind kerst trouwens wel altijd heel veel sfeer hebben. Ik wil ook nog ff een kerstmarkt bezoeken, maar moet ff tijd maken. Als ik die niet kan vinden, moet jij hem maar voor mij gaan bezoeken, hihi.
    Nou, heel veel succes met je taartjes!!!
    Kuss Ciska

• 24 November 2006 - 04:03

Maus:

Hee Rens grappig hoor, jij kan wel lekker drinken dat kan ik niet zo makkelijk. Btw als wij nederlands praten hier worden we er ook op gehamerd dat we engels moeten praten ik denk dat het ook voor jullie geld. Die vaktermen komen vanzelf als je genoeg oefend. Blijf plezier maken dat zal wel lukken denk ik en ik spreek je nog wel

xxx-jes
    maus

• 25 November 2006 - 17:27

Rieky:

Hoi Renske, toevallig vond ik je site, voor volgende week met je ouders en veel plezier bij de opera, mama Marieke

• 27 November 2006 - 07:25

Tante Joke, Oom Wim:

Hallo Renske,
    Weer bedankt voor je leuk verslag. Droom je ook over taarten? Wij zijn gezond weer terug gekeerd uit Dubai. Het was een geweldige belevenis. De rijkdom, de armoede, prachtige woestijn, het bijzonder lekkere weer! 32 graden! Toen we op Milaan landden zei ik, waar zijn we aan begonnen om terug te komen! (regen). De kleintjes hebben enorm genoten van het bezoek. We zijn steeds mee gegaan om ze naar school te brengen. En donderdag kwamen zelf sinterklaas en zwarte Piet op school in de assembly. De keer daarvoor ging het over thanksgiving day. Zo leren ze vanover heel de wereld heel veel. Roos rolde ineens door in het Engels toen we er waren. Voordien had ze niets gezegd tegen de juffrouw. Nu hele verhalen. Een fijne tijd met je ouders daar in Wenen. Hartelijke groet, tante Joke en oom Wim

• 28 November 2006 - 10:18

Marleen:

Veel succes met je nieuwe carrière in de taartverkoop :) Ben benieuwd!
    Het lijkt me trouwens heel bijzonder om in Wenen te zitten met de kerst. Echt leuk als je dan ziet hoe alles helemaal verandert in de stad. Foto's ;)!!

A toute! Bisous Marleen

• 29 November 2006 - 12:42

Kristel:

Hey Renske!

Wat een leuk verhaal weer en zo herkenbaar!! En nu ben je inmiddels taarten aan het verkopen! Bevalt het een beetje?? Ik hoop het wel voor je!! Heel veel succes nog met je stage en geniet er lekker van!!

Liefs
    Kristel

• 09 December 2006 - 23:20

Riny Jaarsma:

Ha die Renske; heb het hele verhaal over de logeerpartij van je ouders gehoord ! Meteen ook deze site bekeken en gelezen.leuke verhalen allemaal joh en volgens mij doe je het daar erg goed.Ben overigens benieuwd welk uniform bij de taartjes hoort ( graag foto )Ik blijf je voorlopig volgen. Lieve groet, Rineke