Front Office (= Receptie) - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Renske Boot - WaarBenJij.nu Front Office (= Receptie) - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Renske Boot - WaarBenJij.nu

Front Office (= Receptie)

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

19 Oktober 2006 | Oostenrijk, Wenen

Servus!

Zo het is alweer een tijdje geleden! De tijd gaat zo snel! Ff denken wat heb ik afgelopen twee weken gedaan, ik heb een orienteringstraining gehad en ben aan de receptie begonnen.

Tijdens de orienteringstraining kregen we algemene informatie over het bedrijf, de Starwood Standards en de huisregels. Alle medewerkers die de afgelopen 4 maanden erbij zijn gekomen waren er (groepje van 8 personen). Ook zaken als ontslag werden hier besproken, dat zit hier trouwens wel wat anders in elkaar als in Nederland. In Nederland beschermen we de werknemers veel meer. Hier moet je trouwens ook altijd als je ziek bent en je kunt niet werken naar de dokter om een 'ziektebriefje' te halen!En ook als je beter bent moet je weer een verklaring van de dokter hebben dat je weer beter bent. Verder hebben we nog een zéér korte brandveiligheidscursus (BHV) gedaan. Dat ging echter wel heel snel, het is maar goed dat ik al een beetje BHV gehad had!

Inmiddels sta ik alweer twee weken aan de receptie, en het begint steeds beter te gaan. Collega’s zijn aardig, alhoewel het ze niet zo erg interesseert wie je bent en wat je doet, maar goed. Wat ik vooral erg leuk vind om te doen is de gasten naar de kamer te begeleiden. Ja hier begeleiden we in principe elke gast naar de kamer en vertellen we alles over de faciliteiten van het hotel en de kamer. Wat ik ook wel speciaal hier is dat de sleutels expres zwaar gemaakt zijn, echt van die klassieke sleutelhangers zijn het, zodat de gasten die afgeven aan de receptie. Dit betekent dat wij als receptie meer contact hebben met de gast. Bij elke sleutel hebben we een naamkaartje staan, zodat we de gast zoveel mogelijk bij de naam kunnen aanspreken. Wel lastig af en toe als je collega’s een hanenpoten handschrift hebben wat je echt niét lezen kan.

Zondag zijn Marieke, Stefanie en ik naar Fridays gegaan en hebben daar wat gegeten. Het is echt zo’n ontzettend fout Amerikaans tentje. En we hadden echt een té irritante ober, die later ook nog eens Nederlands bleek te spreken. Echt zo’n ober die je een show opvoert maar dan niet merkt dat je daar niet op zit te wachten en het eigenlijk niet leuk vindt, maar goed, het eten was goed en we hebben het wel erg gezellig gehad.

Zo ik moet zo alweer naar mijn werk! Bedankt voor al jullie reacties echt leuk!

Bussi Renske

• 19 Oktober 2006 - 12:39

Tammy:

Heey Meis! Echt leuk om te lezen hoe je t daar allemaal hebt en dat t bevalt! Vin t echt balen dat k je niet op kan komen zoeken waarschijnlijk maar ga mn best doen om je achterna te reizen ;)
    Veel plezier nog! En tot spreeks! Dikke kus en knuffel Tam

• 19 Oktober 2006 - 18:51

Milou:

Eey!

Leuk om alles weer te lezen hoor!! En wat handig van die sleutels, is weer eens wat mooiers dan die saaie plastic sleutels!
    Succes met alles en veel plezier natuurlijk ook!
    Liefs

• 20 Oktober 2006 - 16:03

Eva:

Oei, en had je niet al geroddeld over de ober? Dat is mij wel eens overkomen... hihi! Veel plezier nog, dikke kus

• 22 Oktober 2006 - 11:49

Tante Joke En Oom Wi:

Hoi Renske,
    Wat later dan normaal even een mailtje van ons. Bedankt voor jouw bericht.
    Maar het was hier herfstvakantie en Sanne en Jasper hebben we 4 dagen en 3 nachten gehad. Aswintha had gisteren examen in Utrecht. Wetskennis of zo iets. Het was een hele gezellige week, maar dan kom je haast aan iets anders niet toe. En een vriend van ons moest met spoed geopereerd aan zijn ogen in Gent, dus daar heb ik 3 keer mee gereden. Maar het is fantastich gegaan. Gisteren Emma en Roos nog aan de telefoon gehad. Nog 27 nachtjes oma, dan zijn jullie er! Ze hadden schoolfeest gehad en de kinderen moesten in het land van herkomst zijn aangekleed. Emma en Roos dus in het Oranje, en Emma droeg de Nederlandse vlag. Jeroen mailde er nog foto's van. Gisteren sms'te Jeroen dat ze naar een ander huis aan het kijken zijn. Dat is daar normaal heb ik gehoord, dat je zo snel verkast. Enfin, dan is alles weer schoongemaakt zullen we maar denken. Angela heeft wel een "poets" aangenomen. Het bedrijf waar Jeroen voor werkt, gaat een nieuwbouw plegen, midden in de zandvlakte. Over 9 maanden moet het klaar zijn. Dat gaat daar iets sneller dan hier! Inclusief de vergunningen. Maar ze hebben het naar hun zin, dat is het voornaamste. Eldert is van dienst van vrijdag tot vrijdag en komt dus niet naar huis. Vandaar dat Aswintha nog naar hem toegeweest is. Vandaag lijkt het de eerste herfstdag. Wind en grauw en de bladeren beginnen nu echt te vallen. Maar ja, derde week van oktober, we mogen niet mopperen. Doen we dus ook niet. Hartelijke groet en tot mails!

• 23 Oktober 2006 - 16:53

Mariska:

Ha Renske, wat ingewikkeld allemaal met die ziekte briefjes van de dokter! Maar zo krijg je in ieder geval geen collega's die voor ieder wissewasje thuis blijven! Het was erg leuk om Allard weer te zien! Hij heeft een flinke bos met haar gekregen, had een super smerig overal aan met een enorm groot gat bij zijn kruis! :-)! Was wel erg grappig! Succes en veel plezier! Een kus van Mariska

• 28 Oktober 2006 - 07:20

Marleen:

Heej! Leuk hè, dat overschot van amerikaanse ketens in elk land ;) Loop je hier over de Champs Elysees, betaal je eerst in een restaurant 40 euro voor een lunch, zit er daarnaast en Mac.. Maar af en toe is het best lekker en best makkelijk! Succes bij de receptie en maar niet ziek worden, veel te gecompliceerd allemaal :)

Bisous Marleen

• 28 Oktober 2006 - 09:47

Kristel:

Hey Renske!

Zo te lezen nog helemaal goed in Wenen! Echt gaaf hoor! Leuk om weer een verhaal van je te lezen! Heel veel succes en heel veel plezier nog!

Liefs
    Kristel