Het dagelijks leven - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Renske Boot - WaarBenJij.nu Het dagelijks leven - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Renske Boot - WaarBenJij.nu

Het dagelijks leven

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

05 November 2006 | Oostenrijk, Wenen

Grüss Gott

Zo het is al weer een tijdje geleden dat ik wat van mij heb laten horen. De nieuwigheid is er inmiddels wel een beetje af en erg veel spectaculaire dingen heb ik de laatste tijd niet beleefd, maar daarom niet minder aangenaam.

Ik ben inmiddels al aardig ingeburgerd aan de receptie, in- en uitchecken gaat me nu redelijk af en ik kan steeds meer betekenen voor de gasten. Alhoewel er nog steeds veel dingen zijn die ik moet navragen, maar dat is denk ik ook niet zo gek. Gasten kunnen echt de meest uiteenlopende vragen en eisen hebben. Om een klein voorbeeld te geven, laatst bracht ik een Spaanse gast naar de kamer. Kamer zag er goed uit, máár..... hier kwam de vraag: waar komt de zon op? Het was namelijk erg belangrijk, want als ze geen kamer op het oosten had dan zou alle energie uit haar stromen (volgens één of andere Aziatische stroming). Euh tja, richtingsgevoel is nooit mijn sterkste punt geweest, maar na een beetje puzzelen ben ik er wel uit gekomen.
Nog zoiets trouwens, een gast kwam zich aan de receptie beklagen. Hij had al wel 3 dagen geleden zijn was afgegeven, en nu moest hij uitchecken en hij had zijn was nog steeds niet terug. En hij had te horen gekregen dat wij de was uitbesteden aan Hotel Intercontinental (hebben de grootste wasserij van Oostenrijk) en hoe een hotel als het onze de was niet zelf deed, en als hij dat geweten had, bla die bla die bla. Goed wij erachteraan bellen, was werd met spoed naar ons hotel gebracht en gast hoefde geen wasserijkosten te betalen. Wat bleek nou, ten eerst hij had de was niet 3 dagen geleden afgegeven, maar 1 dag, dus de was was niet te laat. Vervolgens checkte hij wel uit, maar hij liet zijn bagage nog in het hotel staan en kwam die om 18.00 ophalen, dus de was had helemaal niet met zoveel spoed opgehaald hoeven worden. Maar ja, gast blijft koning he!

En hoe ziet mijn verdere dagelijkse leven er uit? Ik werk 5 dagen in de week, tenminste meestal want de Oostenrijkers kennen nogal wat Feiertagen, geen hond weet waarvoor, maar vrij heb je! Meestal heb ik mitteldiensten, wat betekent dat ik van 10.00 tot 18.30 werk. Tussen de middag eet ik dus op mijn werk, maar het warme (vaak erg vette) eten laat ik liever staan, ik kies voor een broodje met kaas of jam. De trend van gezond eten en light producten is hier zowieso nog niet zo over gekomen. Maar goed wanneer ik thuis kom zijn mijn huisgenoten meestal het eten al klaar aan het maken (wat een luxe)! En rond een uurtje of 20.00 gaat de waterkoker aan, dan is het thee tijd. Soms kijken we samen een filmpje of gaan we de stad in ergens wat drinken. Zoals ik in Frankrijk eigenlijk wel wijn heb moeten drinken, moet ik hier in Wenen eigenlijk wel koffie leren drinken hè? Wenen is namelijk echt een koffie land, op mijn werk wordt ik vaak raar aangekeken dat ik thee drink en zeggen ze dat dat niet gezond is. Maar goed in Wenen kun je dus niet gewoon een koffie bestellen, maar je moet een keuze maken tussen op zijn minst 8 verschillende koffiesoorten. Ik doe hard mijn best, kaffee latte, vooral erg veel melk, erg weinig koffie en veel suiker vind ik best te drinken, tja je moet ergens beginnen. Op mijn vrije dagen slaap ik meestal uit en ga ik hardlopen. Ja je moet toch wat, en ik moet eerlijk bekennen, het is zo erg nog niet. Vlakbij is een mooi park met een weg speciaal aangelegd voor sporters (kun je precies zien welke afstand je hebt afgelegd). Nordic walkers, mensen die skeeleren en mensen die véél harder lopen dan ik, komen voorbij. Maar ik hou stug vol, twee keer in de week, 40 minuutjes, doet me goed.

Hoe is het weer in Nederland? Het begint hier inmiddels al behoorlijk winters aan te voelen, en zelfs in mijn winterjas sta ik nog te rillen bij de tramhalte. Het heeft zelfs al gesneeuwd! En ook aan de receptie is dat te merken, want met die rond draaiende deur tocht het behoorlijk. Maar met de kou beginnen ook de houten kraampjes met gepofte kastanjes te komen. Het heeft wel wat gezelligs zo die kou met sneeuw! Met kerst moet dat helemaal speciaal zijn. Over kerst gesproken, over een week ga ik beginnen met de verkoop van de Imperial torte, dat schijnt storm te lopen in de aanloop naar kerst. Ik krijg mijn eigen shopje (in het hotel) en ga dan taarten verkopen, ben benieuwd.

Zo dit was het wel weer een beetje. Binnenkort komen mijn ouders naar Wenen, en ze slapen voor een zacht prijsje in het Imperial!Echt leuk! Genoeg leuke dingen in het vooruitschiet in elk geval!

Bussi Renske

  • 05 November 2006 - 15:18

    Jacqueline:

    Hallo lieve Renske, leuk om je belevenissen te lezen. Gaat goed met je, zo te zien. Dank voor je smsje, was een leuke verjaardag. Liefs en veel plezier verder. Jacquelie

  • 05 November 2006 - 15:18

    Jacqueline:

    en ook de groeten van Rien

  • 05 November 2006 - 20:13

    Andere Nicolette:

    Leuk om weer iets van je te horen. Gelukkig is jouw kamer thuis ook op het (noord)oosten, dus aan energie geen gebrek! Fijne tijd nog, ook met je ouders! Liefs, andere Nicolette

  • 05 November 2006 - 20:17

    Buurvrouw:

    Dat koken doen we met alle plezier!

    Servus!

  • 06 November 2006 - 08:06

    Terneuzen:

    Hallo Renske,
    Leuke foto's heb je bijgesloten. Indian summer herfst bij jullie zo te zien. Hier hebben we al veel stormen gehad, en de bomen zijn kaler. Zaterdag met Sanne en Jasper Halloween gevierd. Met 18 kinderen uit de buurt. Heel griezelig! En vandaag kregen we foto's binnen van het zelfde feest in Dubai van Emma en Roos. Ook had Jeroen een motorcross in de woestijn gesponsord en daar had hij leuke foto's van gestuurd, met de kinderen op de motors. Roos blonk van trots. Dat is echt meer een jongen dan Emma. Nog 12 dagen, dan gaan we er heen. Eldert moet 17 december naar Amerika, en Aswintha gaat een paar dagen later achteraan. De kinderen gaan naar beide opa's en oma's. Leuk hoor. Ze gaan daar de vrienden van toen opzoeken. Natuurlijk moet eldert eerst vergaderen voor zijn werk daar. Heb ik op mijn verjaardag geen kinderen op visite. Maar dat hoort bij het leven, zeker het leven van onze jongens! We mogen niet met ze klagen hoor! Veel succes met het verkopen van de taarten en een hele fijne tijd voor de dagen dat je ouders er zijn. Liefs en een knuffel!

  • 06 November 2006 - 15:36

    Marlijntje:

    Hee renske,
    het klinkt echt allemaal supergoed! Zou ook wel trek hebben in een beetje sneeuw!! Ach ja en vervelende gasten heb je overal, niks aan te doen!
    Ik mag trouwens waarschijnlijk met kerst NIET naar huis... baal als een stekker, maja.. Hee meiske, ik ben ervandoor, moet uit eten met giesbers en de andere stagiairs hier!!
    Spreek je snel he!!

    Kus lijn

  • 06 November 2006 - 19:38

    De Ene Nicolette:

    hai lieve dochter van me, blijft leuk je kinderen aan de wandel te zien: vroeger niet in de benen te krijgen!!!De foto's zouden net zo goed hier op de Veluwe geschoten kunnen zijn. Bewaar nog een taartje voor ons we komen eraan. (1 taartje: 20 minuten hardlopen??)Vlgs een muziekkenner is de operette juist wat bij Wenen hoort, verheug me erop. xxxx je mam

  • 07 November 2006 - 18:35

    Marleen:

    Hèhè.. Hebben ze je eindelijk aan de koffie gekrijgen ;-) Ja Renkse, jij komt er wel hoor, hihi. Hele flauwe opmerking, maar ik vond het gewoon wel grappig om te lezen. En goed bezig met dat hardlopen zeg! Het zal vast zometeen ook hartstikke mooi worden rond de kerst in Wenen, een hele bijzondere ervaring. En super dat je ouders ook komen! Veel plezier de komende tijd en succes met je taartenverkoop!

    Bisous Marleen

  • 07 November 2006 - 18:57

    Eva:

    Lieve Renske,
    Wat kunnen sommige gasten zeuren zeg... Nou ja. Veel plezier nog, kus

  • 09 November 2006 - 02:08

    Maus:

    Ja dat krijg je met gasten! Niet iedereen is tevreden! Volgende keer beter. xxx-jes maus

  • 14 November 2006 - 08:57

    Nephiboot:

    Hoi nicht,
    Wat leuk om je verhalen te lezen. Ja in jouw en ons weerk hoef je niet naar de film Je beleeft het allemaal dagelijks. Er gebeurt genoeg. Graag blijven we op de hoogte. Ken je www.Marijeinafrika.waarbenjij.nu

  • 22 November 2006 - 18:10

    Milou:

    Eey!

    Hoe gaat het nu daar? Wordt wel weer tijd voor een nieuw berichtje!:)
    Nog wat pepernoten gekregen uit het koude NL?
    Hier gaat alles goed, afstuderen is wel druk maar ook wel leuk! Tijd vliegt, is alweer bijna december!
    Succes met alles!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Renske

Actief sinds 06 Juni 2006
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 14403

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2006 - 05 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: