Frohe Weihnachten und alles Gute! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Renske Boot - WaarBenJij.nu Frohe Weihnachten und alles Gute! - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Renske Boot - WaarBenJij.nu

Frohe Weihnachten und alles Gute!

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

24 December 2006 | Oostenrijk, Wenen

Grüss Gott!

Zo het werd weer de hoogste tijd voor een nieuw verhaaltje! Niet dat het mij ontbrak aan inspiratie maar wel aan tijd! Die vliegt gewoon!

We zijn een weekendje met z’n allen naar Salzburg geweest. We hebben een auto gehuurd en via de connecties van Marieke hebben we voor een prikkie in het Crowne Plaza geslapen, en bij het Renaissance ontbeten want daar had Anne weer connecties! ;) In Salzburg hangt echt een totaal andere sfeer dan in Wenen. Je voelt je er een beetje in de Sound of Music (die is daar ook in de buurt opgenomen trouwens), heel romantisch, smalle straatjes en omsloten door bergen. Oftewel veel landelijker en lieflijker. We hebben een beetje de stad rond gestruind, beetje cultuur opgesnoven in het slot “Festung Hohensalzburg” en het Mozart huis. We zijn ook in het “Haus der Natur” geweest, allemaal vreemde beesies en stenen en aansluitend was er een speciale tentoonstelling: “100.000 Jahre Sex & Sexualität ohne Feigenblatt”, dat ging over sexualiteit door de jaren heen. Deze kwam, het zal ook weer eens niet, uit Nederland. Best grappig als je bij beelden ziet staan dat het uit Zwolle of Utrecht komt. ’s Avonds zijn we lekker cocktails gaan drinken. Al met al een zeer geslaagd weekend.

Mijn ouders zijn inmiddels ook op bezoek geweest, ze hebben koninklijk geslapen in mijn hotel. Ze sliepen zelfs zo goed dat toen ik om 11.00 in het hotel kwam omdat we zolaat afgesproken hadden, ze nog maar nèt wakker waren! Nee een wekker zetten was niet nodig, meneer wordt toch altijd vroeg wakker, nou blijkbaar niet als het zo stil is en het zulke lekkere bedden zijn als in het Imperial. Omdat ik ook nog een paar daagjes moest werken, zijn ze er ook zelf op uit getrokken. Nou op het laatst konden mijn ouders mij van alles laten zien in Wenen, in plaats van andersom. Zaterdag avond zijn we naar de Operette geweest, helemaal op chique! Was echt super leuk, heel vrolijk en ook nog goed te volgen, ook al werd alles in het Duits gezongen. Het was echt super gezellig! Echt een hele belevenis!

Het begint nu ook de tijd te worden van alle Weihnachtsmarkten! De spullen die ze er verkopen wil geen mens hebben, maar gezellig Punsch of Glüwein drinken kun je er wel! Heeft wel wat! Zo af en toe na het werk gezellig punch drinken.

Aangezien hier de kou nog niet echt wil komen, en het nog niet vriest, ben ik voor het wintergevoel naar de kunstijsbaan in Wenen geweest, samen met een paar collega’s. Een hele nieuwe ervaring: schaatsen op kunstschaatsen’, echt super leuk! Ik moest namelijk schaatsen huren en noren kun je natuurlijk niet huren, en iedereen schaatst trouwens op kunstschaatsen. Echt super leuk! Op het einde lukte het me ook met kunstschaatsen pootje over te doen. Zal er vast niet uit hebben gezien maar. Zo schaatsen zoals je met noren doet, met de handen op de rug en dan pootje over, haha :). Maar we hebben zeker lol gehad.

Gister heb ik ‘Weihnachtsfeier’ gehad, een Kerstfeest dat voor het personeel georganiseerd was, in hotel Imperial. Dat wordt echt super uitbundig gevierd. Koud en warm buffet, het bedienen werd verzorgd door leerlingen van een horeca school (die armen!), en later op de avond was het dansen! Iedereen ging echt helemaal los. De assistent general manager die een vrouw uit de wasserij danst, een receptioniste die met de ‘Gepäckträger’ danst, het kon allemaal! Echt super leuk!
Nou mensen, ik ga hier genieten van de kerst in Wenen!

“Frohe Weihnachten und alles Gute für 2007!!”

  • 24 December 2006 - 21:19

    Marieke:

    Jij ook hele fijne kerstdagen en natuurlijk een goede Rutsch!
    En dat er snel sneeuw mag vallen!


  • 25 December 2006 - 07:39

    Anne-Fieke:

    Leuke fotos en ook aardig om jouw reactie te lezen over twee beroemde plaatsen maar mij totaal onbekend.Wat een ervaring om naar de opera te gaan en dat in al zijn glorie te volgen. Heb je het druk gehad in jouw taartenkiosk/winkel.
    Wij hebben 1e Kerstdag er al bijna opzitten en genoten met z'n allen van de kleinzoon en zijn activiteiten en hoe hij zijn ouders en ooms weet te amuseren. Het was een stralende dag; eindelijk een beetje zomer met temperaturen rondom 22 graden en een lichte zeewind sinds lunch.
    Lieve nicht geniet van de kerst in een totaal andere omgeving en ook voor jou het allerbeste toegewenst voor 2007.
    Groetjes van Anne-Fieke, Brian en Chester

  • 25 December 2006 - 11:33

    Nanne:

    Hoi lieve Renske, leuk het verhaal en de belevenissen te lezen van de andere kant. Grappig om Annefieke's reactie te lezen. Dag lieve zus, hoop je binnenkort te skypen!! Schiet je op met je verslag. Ga nu naar "Oma Bussum" en kom dinsdagavond weer terug. Nicolette belde gisteren: hadden het leuk gingen terug naar Flagstaf en Maurits is aan het stappen met de jongens en Nicolette blijft achter maar niet lang, het is geen huis om lang te blijven en maakte al weer plannen voor een tocht naar een of ander park.
    Liefs Nanne

  • 25 December 2006 - 12:32

    Eva:

    Een hele fijne kerst! We zullen je missen bij Oma!Dikke kus

  • 25 December 2006 - 16:12

    Terneuzen:

    Ha die Renske,
    1e Kerstdag zit er bijna op. Naar de nachtdienst geweest, met 450 anderen en vanmorgen nog een dienst bezocht. Oom Wim is op Omroep Zeeland geweest met "zijn" koor. Leuk om dat eens zo te horen. Het was een uitzending voor mensen overzee, die ook gebeld werden. Helaas viel er niemand uit, anders hadden ze Jeroen in Dubai nog gebeld. Morgen komen Eldert, Aswintha, Sanne en Jasper. We gaan voor de eerste keer proberen te gourmetten met de kleinkinderen. We zitten hier genoeglijk me zijn tweetjes, met veel kaarsen aan. Straks eten we Zeeland's Roem, dus mosselen. Voor Allard begint het nu echt op te schieten. Hij komt vast vlug naar jou toe. Hoe lang moet jij nu nog? We hebben vanmiddag nog gekeken naar een concert van André Rieu uit Wenen. Dachten natuurlijk aan je. Hebben jullie daar ook 2e Kerst? Dat ben ik nog vergeten te vragen aan Jeroen. Er staat een kunst kersboom bij hen. Die waren goedkoper dan een echte, die het maar even volhoudt daar vanwege de warmte. Zo Renske, bedankt voor je verslag en tot mails. Liefs, tante Joke en oom Wim

  • 26 December 2006 - 13:11

    Hedy Dekker:

    Renske hele fijne dagen toegewenst.Het lijkt me geweldig kerst in Wenen,geniet ervan.

    tot ziens gr.fam.Dekker Elburg

  • 29 December 2006 - 20:45

    Rieky:

    Renske, ik wens je een hele gezellige jaarwisseling en maak er samen iets van en een spetterend 2007 voor jou!!

  • 31 December 2006 - 19:25

    Maus:

    Hoe komen Marieke en Anne aan die connecties dan? Rens ik wens je nog een hele fijne jaarwisseling en ik spreek je nog.

    Liefs,

    je broertje

  • 01 Januari 2007 - 23:26

    Milou:

    Eey!

    Gelukkig nieuwjaar! Hoop dat je niet te veel hebt moeten werken en de jaarwisseling wel nog hebt kunnen vieren!
    Wel leuk om alles weer te lezen en te zien! Zal vast ook wel weer lekker zijn geweest je familie even te zien.
    Nou geniet er nog lekker van!
    Liefs xx

  • 06 Januari 2007 - 09:18

    Ciska:

    Heee meis,
    Ik hoop dat je hele goede kerstdagen heb gehad en wil je nog een heel goed jaar toewensen. Wij hebben hier wel leuke dagen gehad, lekker met de familie gegeten enzo. Marco is het jaar alleen iets minder goed begonnen, hij kreeg op nieuwjaarsdag last van een niersteen. De steen is nog niet weg, maar het gaat wel weer wat beter.
    Na dit weekend moet ik ook weer lekker beginnen met werken. Heb natuurlijk ook vakantie gehad en dat was erg lekker. Ik kan nu lekker uitgerust weer gaan beginnen.
    Succes met alles daar!!
    Kus Ciska

  • 07 Januari 2007 - 14:50

    Marleen:

    Jij verveelt je volgens mij ook niet daar ;) Leuk leuk leuk allemaal! Wil je nu nog wel terug naar Nederland, hihi :) En als je besluit om terug te komen wanneer is dat precies? Nog even en dan zien we mekaar weer :D Tot snel!!!

    Bisous Marleen

  • 12 Januari 2007 - 17:17

    Loes:

    Hoi Renske, wat een leuke dingen maak je toch allemaal mee; ik was wel een beetje jaloers op jullie hoor, gezellig naar de operette! super; hoop ik ooit nog eens te doen, ik ben gek op musicals en operette. Lijkt me wel heel bijzonder op daar kerst en de jaarwisseling te vieren. en gezellig pa en ma op bezoek, ook nooit weg natuurlijk, wel ik wens je nog een superleuk 2007 waarin je nog veel ervaring op mag doen en veel mag beleven, liefs loes

  • 15 Januari 2007 - 20:59

    Je Mam:

    Wat grappig jezelf in de fotoreeks tegen te komen.En Wenen in voorbereiding op de kerst mee te maken vond ik echt super om in jouw termen te blijven.Trouwens: het was over de gehele linie een hele gezellige tijd. En neem van mij aan kerst in Europa of in de USA dat is een wereld(deel) van verschil. Daar trekt de natuur, de steden kun je (beter) geblinddoekt met cruisecontrol doorkruisen. Heel veel plezier met Allard nog daar!!! xxxx Nic

  • 18 Januari 2007 - 18:10

    Rieky:

    Hey Renske, gaat t leven goed in Wenen?? Nog even en het is voorbij. Maak er samen met Mieks nog een goed week van, dat is jullie wel toevertrouwd. Groetjes en goede terug vlucht

  • 24 Januari 2007 - 18:09

    Koert:

    hoi Renske, wat een foto's en verhalen, jij maakt nogeens wat mee , ook nog de meest goede wensen toegewenst voor 2007 of wat er nog van rest........ tot snel en een voorspoedige reis terug naar de veluwe, groetjes koert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Renske

Actief sinds 06 Juni 2006
Verslag gelezen: 1596
Totaal aantal bezoekers 14398

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2006 - 05 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: