Beetje cultuur - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Renske Boot - WaarBenJij.nu Beetje cultuur - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Renske Boot - WaarBenJij.nu

Beetje cultuur

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

15 Augustus 2006 | Oostenrijk, Wenen

Grüss Gott!

Zo ik zit hier alweer ruim een week! De tijd gaat snel! Ik zal even vertellen wat ik afgelopen weekend gedaan heb. Zaterdag was het een erg regenachtige dag, maar daar heb ik me niet door laten weerhouden. Gewapend met een paraplu en oude schoenen ben ik naar de Naschmarkt geweest. Deze markt staat er elke dag en op deze markt verkopen ze allemaal exclusieve etenswaren die je in de normale supermarkt niet krijgen kan. Zoals gedroogd fruit, de meest exotische kruiden en specerijen, allemaal verschillende soorten thee, wijnen, kaasjes en olijven. Echt geweldig om te zien. Vervolgens heb ik ff een cultureel moment ingelast en ben ik naar het Kunsthistorisch museum gegaan. Echt super! Het ziet er uit als een paleis, met mooi beschilderde plafonds, marmeren vloeren, gouden kroonluchters, maar het speciaal gebouwd om kunstschatten in ten toon te stellen. Samen met Liesa (uit Japan) heb ik een audiotour gedaan. Je kon kiezen tussen Duits, Engels of Italiaans. Na ff twijfelen heb ik toch maar Engels gekozen. We zijn zomaar op een willekeurig punt begonnen, en toevallig, was dat de zaal met Nederlandse schilders. Dus Rubens, Rembrandt, Vermeer en nog vele anderen kwamen voorbij. Best grappig die hier te zien. Vervolgens gingen we naar de Egyptische zaal. Het grappige is, is dat ook het plafond en de inrichting helemaal op de collectie aangepast is. Oftewel allemaal Egyptische schilderingen en zuilen enz. enz. Oh mam, Caravaggio heb ik ook voorbij zien komen, die kennen we hè!
Zondag ben ik nog naar het Sissi museum geweest (ja van de beroemde Prinses Sissi)! Vrij zoet allemaal, maar wel leuk om te zien. De verhalen over haar zijn wel behoorlijk aangedikt, dat bleek wel! Daarna heb ik op een terrasje nog zo’n beroemde Sachertorte geproefd, een Weense specialiteit, één en al chocola en boter. Wel lekker om een keer geprobeerd te hebben, maar het is mij wat te machtig.
Vandaag is het een nationale feestdag, dus geen school vandaag. Dus gisteravond ben ik samen met Gudrun, Mathieu en Tomas gezellig naar een bar geweest. Erg gezellig! Nou ik ga ermee stoppen. Ik ga nog ff van mijn vrije dag genieten. Morgen staat er na school een excursie op het program, dus jullie horen wel weer van me!

Kus Renske

  • 15 Augustus 2006 - 11:16

    Ief:

    heyy renske..
    echt toppie zo te horen.. jammer dat ik niet een maand eerder kan gaan..(denk dat school dat niet toelaat) maar ik zal eens kijken of de herfstvakantie een beetje geschrikt is om je te bezoeken!iig veel plezier!dikke kus liefs ief

  • 15 Augustus 2006 - 12:12

    Ciska:

    He meis,
    Echt super leuk om al die dingen te zien. Is weer even een andere cultuur als Nederland en Frankrijk...die ken je ook al. Gaaf hoor, geniet ervan!
    Kus Ciska

  • 15 Augustus 2006 - 14:38

    Marleen:

    Hartstikke allemaal dat je het zo naar je zin hebt :) Je moet het toch allemaal maar ff doen! En je bent nog goed bezig ook met al die culturele bezoekjes. Beetje integratie kan nooit geen kwaad ;)
    Kus Leen

  • 16 Augustus 2006 - 06:02

    Tant Joke En Oom Wim:

    Ha die Renske,
    Leuk dat je al zoveel Wien geproefd hebt. Het voordeel van er lang zijn, is dat het ook een beetje "eigen" wordt op den duur. Volgende week zit de familie hier op de camping en zullen we ze zeker zien. Oma gisteren aan de telefoon gehad, die moest afkappen, omdat de soep binnen gebracht werd! (10.45 uur), later belde ze nog even terug. Net als het weer!!!!
    De meubels e.d. bij Jeroen zijn in de container geladen en gaan scheeps. de 29e vertrekken ze en wij gaan 17 november a.s. eens kijken in Dubai. Emma en Roos komen hier nog logeren. Spannende tijden voor iedereen. Knuffel uit Terneuzen!

  • 16 Augustus 2006 - 09:19

    Nanne:

    Zo te lezen en de foto's bekijkend ben je goed aan het inburgeren. Leuk om ook buiten de hotello's om contacten/vrienden te hebben. Wees daar zuinig op. Nicolette Allard en Maurits zijn nu naar Beversport om een -10°slaapzak aan te schaffen voor Maurits. Veel plezier daar.

  • 16 Augustus 2006 - 12:48

    Allard:

    Nou meneer is geslaagd voor een rugzak hoor!

    En wat voor één.... Als ik je zeg dat je hem niet meer hoeft op te rollen maar hem zo ongegeneerd in de hoes kan proppen (zonder moeite) zul je wel kwaad worden dat ik er geen meer heb mee genomen :D

    Heb je een leuke dag gehad vandaag in de wijngaard en in de grotten?

    Spreek je snel lieverd! Kus Allard

  • 16 Augustus 2006 - 23:34

    Eva (nichtje):

    Klinkt goed allemaal! Leuk o je verhalen te lezen! Geniet ervan, dikke kus

  • 17 Augustus 2006 - 07:03

    Nanne:

    Hoi Renske
    Eeven wat nieuwtjes: Martijn (zoon van Willem en Gerry) en Japke gaan trouwen 29 september en Jeroen en Mirjam hebben net een dochter: Ellen Eva.
    Zo dat was het weer.

  • 19 Augustus 2006 - 21:52

    Milou:

    Eey!

    Zo te horen ben je al helemaal aan het inburgeren zeg! Zie er erg leuk en gezellig uit allemaal.
    Veel plezier nog ennee de volgende keer het bandje luisteren in het Duits!:)
    Liefs

  • 20 Augustus 2006 - 20:29

    Alexandra:

    Hey Renske,
    Echt leuk dat je het zo naar je zin hebt. Ik ben wel benieuwd te horen wat je allemaal op je stage moet doen enzo. Ik heb morgen mijn her BA en ik heb goede hoop dat ik ut haal. Dan ga ik toch door met de Hotelschool.
    Succes en groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Renske

Actief sinds 06 Juni 2006
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 14400

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2006 - 05 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: