Aangekomen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Renske Boot - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Renske Boot - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

06 Augustus 2006 | Oostenrijk, Wenen

Hey!

Zo daar zit ik dan in hartje Wenen! Gisteren ben ik om 7.40 in Nunspeet op de trein gestapt en om 19.40 was ik dan in Wenen. De reis verliep soepeltjes, ik hoefde maar twee keer over te stappen. Dat was maar goed ook want mijn koffer was echt loodzwaar, wel 30 kilo, niet te tillen! En dan had ik ook nog een rugtas en een zware laptoptas.

In Wenen aangekomen heb ik eerst een maandkaart voor de metro gekocht. Echt super handig, je komt echt overal daarmee. Eerst moest ik naar Hotel Imperial - waar ik stage ga lopen – om mijn sleutel op te halen. Ik had namelijk mijn contactpersoon van personeelszaken gevraagd om mijn sleutel op te halen, aangezien dat alleen kon op werkdagen tussen 9 – 12 uur. Dus ik kwam daar aan met mijn hele hebben en houden, niet erg florissant meer na zo’n reis, bergschoenen en spijkerbroek aan, of te wel erg casual gekleed. Er lag natuurlijk een rode loper tot op de stoep en ik begroet de portier, die me een beetje vreemd aankeek. Er zullen vast niet vaak mensen komen, lopend en zeulend met hun spullen, haha. Ik leg ff kort auf Deutsch uit wat ik kom doen, en loop naar binnen, koffer voor het gemak maar even buiten laten staan. Aan de receptie hadden ze inderdaad mijn sleutel.

Nu moest ik nog mijn kamer aan de Molkereistraβe nog vinden. Het probleem was namelijk dat niet alle straten bij naam op mijn plattegrond staan. Dus ik ben het maar gaan vragen aan een taxichauffeur. De metro stopte niet ver er vandaan zei hij. Nou dat klopte maar wáár precies! Het was nou niet dat ik even voor de lol een kilometertje om wou lopen met al die bagage. En aangezien het nog vakantie is waren er vooral veel toeristen op straat, die net zo weinig weten als ik. Maar goed na verschillende keren vragen had ik het dan toch gevonden.

Ik heb een kamer van ongeveer 18 m2 groot. De keuken en badkamer deel ik met nog twee andere mensen. Op het moment ben ik nog in mijn eentje hier, dus alles is nog super leeg, schoon en opgeruimd. Ik heb (kabel)internet op mijn kamer, dus ik kan makkelijk op mijn flaptopje emailen, msnen en skypen.

Morgen heb ik mijn eerste dag op school. Ik moet als eerst een entreetoets doen om mijn niveau te bepalen, oeps!

Nou mensen ik ga er weer vandoor!

Kus Renske

  • 06 Augustus 2006 - 19:24

    Leendert:

    Hé Renske,

    Klinkt goed allemaal, kamer ziet er ook leuk uit. Als die taxi chauffeur een beetje een vent geweest was had hij je gewoon ff gratis weggebracht met al die bagage van je!! Succes met je cursus. Tot horens

  • 06 Augustus 2006 - 20:49

    Tammy:

    Heey meiss! Klinkt alsof je daar wel prima zit! K hoop dat je n fijne tijd hebt daar!! Kom je zeker opzoeken!
    Dikke kus Tam

  • 06 Augustus 2006 - 21:15

    Allard:

    He lief!
    Hier ook eindelijk een berichtje van mij. Wel een slechte zaak dat je vriendje zich als laatste heeft aangemeld....:(

    Succes met je cursus morgen!

    Dikke knuffel Allard

  • 07 Augustus 2006 - 14:10

    Marlijntje:

    hee Rens,
    je zit daar echt goed joh!! Harstikke leuke kamer!!!!

    xxx

  • 07 Augustus 2006 - 18:30

    Ciska:

    He meis,
    Ziet er echt goed uit!! Echt leuk zo. Goed te horen dat je goed bent aangekomen en dat ze je met die kleding toch het hotel hebben ingelaten..gelukkig maar.
    Heel veel succes morgen met je toets, dat zal vast allemaal wel goed komen.
    Have fun, geniet ervan!
    Kus Ciska

  • 08 Augustus 2006 - 13:06

    Ief:

    heyy meissie.. echt toppie daar dus.. zie ik alwel weer.. wil jou kamer wel als je terugkomt..!maar succes daar en dikke kus van mij mn fam en ruud (smak)

  • 08 Augustus 2006 - 13:52

    Ronnie:

    Renske, fijne tijd daar in Wenen. Je kamer is asociaal groot ! Geniet ervan.

  • 08 Augustus 2006 - 18:44

    Marleen:

    Heej! Echt een sjieke kamer. Valt niet tegen zeg. Wanneer komen die andere leute? Viel späss op school ;-) en we'll keep in touch!

    Kus Leen

  • 09 Augustus 2006 - 08:04

    Petra:

    Hej Renske, ziet er goed uit, ook alles in onze nationale kleur om je een beetje thuis te laten voelen!
    Hoe is de entreetoets verlopen? Kijkt de portier je inmiddels wat minder vreemd aan? :)

    Groetjes Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Renske

Actief sinds 06 Juni 2006
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 14414

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2006 - 05 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: